Sunday, July 31, 2011

SUDAA 1 RAMADHAN ! POSEEE WEHHH :))

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...
ASSALAMUALAIKUM.. :))




alhamdulillah.. pada 1 ramadhan ni, aku masih dberi nafas
olehNYA untuk terus bertahan di dunia pinjamanNYA ni ..
hari ni sudaa masuk 1 ramadhan, 1hb ogos 2011,,
awal lak posee taon ni kan..
majoriti sume balek rasmikan sahor ngan family,,so, tak ramai sangad laa orang ujung mmgu ni,
ary ni aku cuti.. melake amek cuti 1 ramadhan ni,,
hm..
pagi tadi hujan lebat gak kat cni..
so, mood tdo tu agak bes laa..
dah la cuti kn..
heheee..
tp, mesti lagi bes korang yang sambut awal ramadhan ni ngan family kan..
sobsobsobbb..
di kesempatan ni aku nak ucapkan selamat berpuase untuk korang sume.. :)
pose bia cukop wehhh... hehehe,,
trutame skali kat kaum adam uh,,
jangan zohor da bukak puase..
haha,,
semoga ramadhan tahun ni lebih bermakna dari tahun2 lepas..
sma sama la kita tingkatkan amalan di bulan penuh rahmat ni,,
hanya setahun sakali,,
datang dan pergi..
mane la tahu kot kot tahun depan da ta sempat na sambut ag kan,,
mane la tahu,,
jadi,
masa yang ada ni sama sama kita manfaatkan..
semoga kita dapat memperbaili diri dengan beramal di bulan yang 
teramat mulia ni..
:)

HIKMAH BULAN POSEEE ....


"Wahai orang-orang yang beriman ! Diwajibkan kepada kamu puasa sebagaimana telah diwajibkan atas orang-orang yang sebelum kamu,supaya kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa." (S.al-Baqarah:183)
PUASA menurut syariat ialah menahan diri dari segala sesuatu yang membatalkan puasa (seperti makan, minum, hubungan kelamin, dan sebagainya) semenjak terbit fajar sampai terbenamnya matahari,dengan disertai niat ibadah kepada Allah,karena mengharapkan redho-Nya dan menyiapkan diri guna meningkatkan Taqwa kepada-Nya.
RAMAHDAH bulan yang banyak mengandung Hikmah didalamnya.Alangkah gembiranya hati mereka yang beriman dengan kedatangan bulan Ramadhan. Bukan sahaja telah diarahkan menunaikan Ibadah selama sebulan penuh dengan balasan pahala yang berlipat ganda,malah dibulan Ramadhan Allah telah menurunkan kitab suci al-Quranulkarim,yang menjadi petunjuk bagi seluruh manusia dan untuk membedakan yang benar dengan yang salah.
Puasa Ramadhan akan membersihkan rohani kita dengan menanamkan perasaan kesabaran, kasih sayang, pemurah, berkata benar, ikhlas, disiplin, terthindar dari sifat tamak dan rakus, percaya pada diri sendiri, dsb.
Meskipun makanan dan minuman itu halal, kita mengawal diri kita untuk tidak makan dan minum dari semenjak fajar hingga terbenamnya matahari,karena mematuhi perintah Allah.Walaupun isteri kita sendiri, kita tidak mencampurinya diketika masa berpuasa demi mematuhi perintah Allah s.w.t.
Ayat puasa itu dimulai dengan firman Allah:"Wahai orang-orang yang beriman" dan disudahi dengan:" Mudah-mudahan kamu menjadi orang yang bertaqwa."Jadi jelaslah bagi kita puasa Ramadhan berdasarkan keimanan dan ketaqwaan.Untuk menjadi orang yang beriman dan bertaqwa kepada Allah kita diberi kesempatan selama sebulan Ramadhan,melatih diri kita,menahan hawa nafsu kita dari makan dan minum,mencampuri isteri,menahan diri dari perkataan dan perbuatan yang sia-sia,seperti berkata bohong, membuat fitnah dan tipu daya, merasa dengki dan khianat, memecah belah persatuan ummat, dan berbagai perbuatan jahat lainnya.Rasullah s.a.w.bersabda:
"Bukanlah puasa itu hanya sekedar menghentikan makan dan minum tetapi puasa itu ialah menghentikan omong-omong kosong dan kata-kata kotor."
(H.R.Ibnu Khuzaimah)

Beruntunglah mereka yang dapat berpuasa selama bulan Ramadhan, karena puasa itu bukan sahaja dapat membersihkan Rohani manusia juga akan membersihkan Jasmani manusia itu sendiri, puasa sebagai alat penyembuh yang baik. Semua alat pada tubuh kita senantiasa digunakan, boleh dikatakan alat-alat itu tidak berehat selama 24 jam. Alhamdulillah dengan berpuasa kita dapat merehatkan alat pencernaan kita lebih kurang selama 12 jam setiap harinya. Oleh karena itu dengan berpuasa, organ dalam tubuh kita dapat bekerja dengan lebih teratur dan berkesan.
Perlu diingat ibadah puasa Ramadhan akan membawa faaedah bagi kesehatan
rohani dan jasmani kita bila ditunaikan mengikut panduan yang telah ditetapkan, jika tidak maka hasilnya tidaklah seberapa malah mungkin ibadah puasa kita sia-sia sahaja.

Allah berfirman yang maksudnya:
"Makan dan minumlah kamu dan janganlah berlebih-lebihan sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berlebih-lebihan." (s.al-A'raf:31)
Nabi s.a.w.juga bersabda:
"Kita ini adalah kaum yang makan bila lapar, dan makan tidak kenyang."
Tubuh kita memerlukan makanan yang bergizi mengikut keperluan tubuh kita. Jika kita makan berlebih-lebihan sudah tentu ia akan membawa muzarat kepada kesehatan kita. Boleh menyebabkan badan menjadi gemuk, dengan mengakibatkan kepada sakit jantung, darah tinggi, penyakit kencing manis, dan berbagai penyakit lainnya. Oleh itu makanlah secara sederhana, terutama sekali ketika berbuka, mudah-mudahan Puasa dibulan Ramadhan akan membawa kesehatan bagi rohani dan jasmani kita. Insy Allah kita akan bertemu kembali.
Allah berfirman yang maksudnya: "Pada bulan Ramadhan diturunkan al-Quran
pimpinan untuk manusia dan penjelasan keterangan dari pimpinan kebenaran
itu, dan yang memisahkan antara kebenaran dan kebathilan. Barangsiapa menyaksikan (bulan) Ramadhan, hendaklah ia mengerjakan puasa.

(s.al-Baqarah:185)





Wednesday, July 27, 2011

IMAM MUDE NAZRUL IZWAN ZULKIFLI :)

ASSALAMUALAIKUM...


hye korang.. ! :))
ha, kali ni.. ape lak aku na mmebel ni ye,,
hehe..
nope laa.. bukan na mmbebel pun, juz na berkongsi cerite tym
aku g tengok ceramah imam mude nazrul semalam.. :)
agak menarik gak ceramah dye,, sumpah ta bosan ! :))
banyak manfaat yang bole aku dapat daripada ceramah dye tu..
tajuk yang dketengahkan semalam pun agak menarik,,
nak tao ape ?? ha... "SEKALI LAGI CINTA" .





hah, mesti kornag penah dengar tajuk ni kan..
huhuhu.. yang bru kua kt panggung ari tuu,, yang LISA SURIHANI n SAM tu kan..
hehee..
tp, bukan bkaitan ngan citee tu laa.. no no noo .. hehehehe :)
hm.. tajuk ni berkaitan dengan anak mude zaman sekarang.. kite !
kite ni.. dh dalam kategori manusia akhir zaman taw.. hesshh,, seram je dengar kn..
ALLAH telah berikan kite banyak NIKMAT.. ape yang kite ade sekarang adalah NIKAT ALLAH SWT.
tapi, pernahkah kite sedar yang kite sebagai manusia sekarang dah lalai  dengan NIKMAT yang TUHAN agi kat kite..
means, kite dah salah gunekan NIKMAT yang TUHAN bagi..
segala ape dosa yang kite buad, bermula dari anggota yang kita ade..
walhal, anggota kita ni lah salah satu NIKMAT yang TUHAN bagi..
SUBHANALLAH.. mungkin kite ta sedar.. :(
NIKMAT ALLAH itu sangad indah..
tp, NIKMAT tu bole bertukar kepada NIKMAH..
d mana, NIKMAH itulah terjadinye maksiat dan dose dose yang kite lakukan..
ALLAH memurkainye.. :(
ALLAH akan biarkan kita leka dulu dengan NIKMAT yang dberikan untuk menguji kekuatan iman kite..
dan, dose yang kite buad itulah yang akan menghilangkan NIKMAT ALLAH..lantaran bertukar menjadi NIKMAH..
manusia zaman sekarang banyak mempermainkan hukum ALLAH..
contohnya.. mengaji QURAN tetapi memakai pakaian yang tidak sesuai semasa mengaji tu..
(berdasarkan vdeo yang dtunjukkan semalam)
kadang kadang dalam kite ta sedar, kite telah memepermainkan hukum ALLAH..
SUBHANALLAH... NAUZUBILLAHIMINAZALI.. :(
kite merupakan golongan manusia akhir zaman d mana golongan inilah yang paling sedikit masuk SYURGA..
SUBHANALLAH..
jadi, kita jangan putus asa dari NIKMAT ALLAH..
ALLAH sentisa ampunkan hambanya..
harus bertaubat, harus menyesal..
tp, hendaklah dengan cara yang betol..
menyesal dalam hati sendiri, tidak perlu nak bagitao kat orang laen..
meninggalkan dosa dengan anggota, dan banyak2kan beristighfar..
tu yang sepatut n harus dilakukan..
same same kite usahakan..
ni lak doa yang diamalkan oleh SAIDINA OMAR:
ALLAHUMMAJ ALNI MINAL KHOLIL..
law tak clap untuk mohon dtempatkan d syurga ALLAH..
so, same same kite amalkan k.. :)








ape yang aku tulis ni berdasarkan ape yang aku dengar semalam..
juz na kongsi kat cni..
aku pun manusia yang tak lepas dari melakukan kesilapan, entry ni pun untuk
ingatkan diri aku sendiri jugak.. :)
yang baek datang dari ALLAH SWT, dan kekurangan tu dari aku, manusia biasa,,
rase, ni kot dulu entri untuk kali ni..
k,, papaiii.. :)





Monday, July 25, 2011

SAYE OBSESSS DENGAN AWAK :))

ASSALAMUALAIKUM.....
hai ! :)
hm...rindu lak na men tules tules ag ... heheee,,
so, kali ni aku tambah ag entry untuk seterusnye..
sementare mud as a blogger mmbuak buak dalam diri aku ni.. hihi,,
nanti lao dah lme lme, dah bz ngan asgment, bz ngn exam, mungkin susaa ket
la na updte.. tkot jdik malas nt..
tpi, insyaALLAH aku akan cube space mase untuk lawat ma blog neh.. :)
haaa, cakap sal obses ni.. aku obses dengan sape sebenarnye ek ???
dh pandai na secret secret admirer ke ?? hihiii .. aiiiyoookkk..
heee.. tade lah..
actually aku na cakap yang aku ni sangad sangad la obses ngan COKLAT!
sumpah....i really love it.. tade somthing rase sesedap,secomel,se'nyummy' COKLAT!
law mam pape yang ley choose flavour kompem COKLAT la jadi pilihan hati aku .. :)
aku pun ta tao npe aku suke sangad rase COKLAT .. sedap ! :D
contoh law cake, aku lbey suke chocolate cake ! mase aku klas bakery ai tu pun ktorang de buad aw..
enjoy sangad.. n aku rase sangad hepy bile da bjaye hasilkan MOiST CHOC CAKE yang bagi aku
bole tahan sedapnye... rase bangge pun ade.. hihii..
"maaaa,, owang da pandai wat kek coklat !!! :)"
tu r benda aku gtao my mom tym balek cuti ai tu.. sempat gak wat balek untuk my mom rase.
n my mom cakap, "sedap..ha,da pandai da, nt bole la wat nt , :)
waaahhh... aku rase bangga n hepy sangad bile my mom puji camtu..
yeeeeaaayy ! pandaii da, nt bole la aku buat ag untuk ma.. hihihii :))))
ni ha, kek nye.. entry lepas lepas aku da pena letak gak..
heee..
haa. ni a dye .. 
hee :)

yang ni gmbar smate2.. atas td tu je
yang aku buad..
hah, tngok ni... nikmat kannn..
nyummy !



hadoiiii......... buad saye tambah tliur la awak ni !
sedap nyeeee .....


hm...slaen kek ??
aku pun suke eskrem!
chocolate eskrem....hm,, sedap sangad... :((
lame saye ta mam awak.. da seminggu kot ..




nyummy... :)




nyum nyummm.. awak ni sedap la ! :))


ni pun sedapppp... :)))
hohoo...
cakap sal coklat lagii... aku pun suke sangad coolblog !!! <3
aku mesti order yang chocolate+pearl..
sedappp weeehhhh... tbaekkk lha !
hm.......... :))

hah, ni dye... buah hati saye.. :))
hm....banyak kenangan d sebalik i ni ..
:(
tp... sume tu da blalu.. lupekan !!
yang penting... choc coolblog tetap kat hati aku :))


LAGI???

CADBURRY!!!
ha, ni pun same gak...
nikmat ta tkate..
aku suke yang choc wif hazel nut! ayoyooo.. dap wehhhh....

nak !! u all blikan tuk saye satuu leh..
hihihihi..

hohohohoo...
ape ape pun.. na buad cmne law da pebret tu an..
macam ni la jadinye..
heheee
so,
aku rase takat ni la dulu kot..
nati kite cite cite lagi yepp..
ok, papaiii...
:)





Sunday, July 24, 2011

HOUSEMATE SAKET .. :((

ASSALAMUALAIKUM W.B.T...

hm...terasa sunyi lak kat uma ni..
skam aku tinggal sorang sorang jep sementara housemate aku, MIRA balik..
aku rase, JEN(roomate aku) da ta balek kot malam ni..mungkin laa.coz dye ade gtao ai tu.. kmungkinan dye ta balek tros minggu ni..
so, kalo betol laa, juz tinggal aku n MIRA je la kat uma..
hmm..sunyi jep uma kitorang.
tapi, now memang sangad sangad sunyi n busaann coz
aku sorang sorang jep ni..
so, bab tu aa aku terpanggil untuk buad catatan seterusnya dalam nehh..
juz isi masa aku jap..
duk saje pun bosan jugak..
hm..salunye law ari minggu tinggal aku n EYYRA la kat uma..
ye la, kitorang je yang ta dapat balek..
jao katekan... pantai timoo sane,
aku kt kelantan n EYYRA lak kat terengganu..
so, kami la penetap setia umah ni d ujong minggu..
tapi, minggu ni aku ikut member aku balek sebab ade bad news lak !
housemate aku, EYYRA saket.. :(
dye dsahkan apendik (ntah tul tak aku eje uh, haha)
adusss.. memang tekejot gak lha dengar berita uh..
benda ni due tige ary lepas..
skam EYYRA kat hospital besar melake..
dye kene tahan kat ctu dulu sementara keadaan dye betol betol stabil..
ary jumaat lepas,dye dah selamat d operate..alhamdulillah sume bjalan dengan baek,
aku sempat gak g jnguk dye hari tu..
tym tu dye baru pas operate,
so, keadaan dye memang nampak sangad sangad ta bermaye..
lesu..n pucat sangad..
kesian aku tengok dye..sedih pun ade.. hm .. :(
ha, camne leh jadi camni??
housemate aku sorang ni memang suke sangad sangad mam cili taw..
dye uat cili uh as a ulam je,,
men makan macam tu jep .. aduss,, aku tengok pun laen macam je pebret dye ni..
BAHAYA taw!
terlalu suke pedas.. n bijik bijik cili uh da banyak kot idop lam pwot dye uh..
so, dets y lha muncul nye apendik nih ! dalam kite ta sdar...........
ha, sooo.... kamoo kamoo sume jangan suke sangad mam pedas pedas aw..
bole tu bole tapi berwaspada..
BAHAYA taw !!
kepade EYYRA,, KAK SYA doakan EYYRA cepat sembuh..
cepat cepat balekk..
KAK SYA tggu..... :)

ni mase EYYRA ceat ag, last week..

haa..mase p lawat dye,,sempat gak aku snap gambar dye kat
wad ....tengok la ni,, poor her :(


keadaan dye ta bpe stabil ag tym ni..
na cakap pun ta bmaye..
br pas oprte, tale banyak gerak..



saket.. :(



ape ape pon..
kite same same doakan EYYRA cepat sembuh k..
aminnn...





Saturday, July 23, 2011

PIECES OF MIND ....

ASSALAMUALAIKUM...
hm....ni juz na berkongsi jer sambil sambil aku sendiri pun cuba untuk ikut cara ni..
ubati hati untuk kembali tenang..
tp macam mane ??? hm... kadang kadang cakap ni memang senang taw ! tapi, kita yang nak buad ni
hanya ALLAH je yang tahu.. batapa sukarnya nak hadapi kenyataan yang pahit untuk kita
telan...



HOW???
BAGAIMANA???
MACAMMANA???


 Terima Kenyataan - orang kata apa tu? cakap senang la.. cube hadapi sendiri.. ye! setuju sangat.. memang susah.. it take time nak terima kenyataan nih.. tapi langkah awal untuk nk hadapi kekecewaan yang paling mujarab mula mula kena la hadapi kenyataan tu sendiri.. WAKE UP!! kite nih hanya merancang jer.. "dia" yang menentukan.. maybe ade sebab kenapa kita tak di jodohkan dgn si dia.. hadapi lah ia dengan tenang.. setiap kejadian ade hikmahnye..
Berfikir - Kita di kurniakan akal fikiran.. untuk apa?? opcoz la untuk berfikir.. fikir tentang baik buruk sesuatu hal tu.. bila dah rasa kecewa nih cuba senaraikan baik dan buruk, pro dan kontra, hitam dan putih sesuatu kejadian yang tgh alami tu.. bukan apa.. at least lepas fikir habis habis pasal apa tindakan yang nk buat tu.. takde la nanti kecewa sangat kan?? let bygone be bygone.. lama lama lupe la tu.. nak buat sesuatu tak boleh ikut perasaan.. fikirkan orang orang sekeliling kita.. yang penting skali family..
.Meluahkan - ada masalah? carik la teman atau orang yang kamu percayai untuk nak meluahkan rasa kekecewaan tu... tak elok pun simpan sorang sorang nanti makan diri sendiri.. kalo susah cakap nk bercakap.. buat BLOG! jadik blogger tegar.. hehee.. cerita ngan kawan tak leh selesaikan masalah? tak semestinya.. bile bercerita@meluahkan rasa kecewa tu.. at least dapat la kurangkan sikit perasaan kecewa tu..
      TUMPU pada hidup sendiri.. FOKUS pada target! tak usah nk meratapi sangat kekecewaan tu.. CAPAI MATLAMAT yang korang dah tetapkan.. yang penting skali jangan sebab benda remeh temeh nih buat korang hilang TUMPUAN, FOKUS, MATLAMAT..
Latih minda melupakan kenangan pahit
Bunyinya senang namun bagi yang menanggungnya, ia perlu dilakukan secara berterusan. Mengaku saja anda sering berasa sedih sebab banyak kali mengingat kenangan pahit atau selalu kembali ke memori silam yang sering melukakan.
Untuk itu, anda harus mengatakan pada diri ‘berhenti’ mengingati kenangan melukakan itu terutama ia memberi kesan emosi yang mendalam dalam kehidupan kini.
Mulai hari ini, tekad untuk melupakan semua itu sehingga membiarkan minda menjadi kosong. Tekadkan azam untuk memfokus kepada masa depan, cita-cita, keluarga, kerjaya, kewangan, keilmuan dan rakan.
Anda tidak akan dapat melupakan semua memori pahit sekali gus tetapi lakukan perlahan-lahan dengan mengalihkan perhatian kepada perkara lain. Proses ini mengambil masa tetapi tidak mustahil dengan disiplin diri yang kuat, segalanya akan berubah.
Buang sikap risau
Ada dua kesan daripada sikap risau. Pertama, ia menarik nasib tidak baik, masalah dan musibah tanpa anda pinta.
Kedua, ia memberi kesan buruk pada kesihatan sama ada dari segi fizikal atau mental. Risau membuatkan diri selalu sedih dan kecewa, kadang-kadang takut. Untuk membuang sikap itu, belajar untuk bertenang dan latih diri anda mengawal keadaan.
Belajar bersyukur
Ucap syukur atas semua yang ada, apa saja! Misalnya, ucap syukur kerana anda masih ada lima deria yang lengkap, boleh melihat dan menarik nafas setiap kali bangun tidur. Syukur kerana ada kawan rapat yang memahami dan mempunyai telefon bimbit kesayangan.



LOVE...

WE THINK ABOUT IT,
LOST OF SLEEP WORRYING ABOUT IT..
IF WE DONT HAVE IT, WE SEARCH FOR IT...
WHEN WE DISCOVER IT, WE DONT KNOW WHAT TO DO WITH IT,
WE FEAR LOSING IT..
IT IS OUR SOURCE OF PLEASURE AND PAIN.
IT IS A SHORT WORD EASY TO SPELL BUT HARD TO DEFINE..
YES ! IT IS LOVE.....................






::LOVE::

JIKA KAU KEKASIH..


tidakkah terasa beban yang aku pikul
menyiksa jiwaku kekasih
kenapa kau tak panah merasakan

dan jika kau kekasih yang menyayangi aku
harus kau mengerti hatiku
itu hanya apa yang ku impikan


bilakah kau mengerti...

kata hati merayu aku pergi
meninggalkan dirimu
tapi ku tak berdaya
mengapa kasih, harus ku alami..
setelah aku korban segala-galanya
sanggup ku harungi hidup
bersama dirimu meninggalkan
semua yang aku cintai...ho..ho...

jika kau kekasih senangkanlah hidupku
jangan biar ku begini
hidup di dalam kerungsingan kasih

jika kau kekasih yang menyayangi aku
harus kau mengerti hatiku..
itu hanya apa yang ku impikan..









KISAH HATI ....

Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya..






PELAMIN ANGANKU MUSNAH ...
Masih lagi tidak terlewat
Untuk aku ucap tahniah
Di atas kehadirannya
Menggantikan aku

Pastinya oh hidupmu
Akan lebih bermakna
Dan aku usah kau kenang
Walau kita pernah berkasihan

Maafkan diriku ini
Kerna tidak hadirkan diri
Di sewaktu hari
Persandinganmu

Adakah kau ingin lihat
Air mata ini berguguran
Puaslah hatimu kini
Memainkan perasaanku selama ini

Masihkah dengan janjimu
Apapun jadi akulah pilihanmu
Engkau sanggup hapusi cinta yang lalu
Ku angankan pelamin indah untuk kita berdua singgah
Sayangnya... Semua musnah

Kau buat malamku jadi gerhana
Dan hidupku tiada maknanya
Hanya bernyawa namun tak bermaya

Terkadang aku merasa menyesal
Kerna telah sehabis daya
Aku cinta dirimu kasih
Akhirnya aku sendiri
Tersisih...

Bisa sungguh luka ini
Walau tak berdarah..







KITA HANYA MAMPU MERANCANG MASA DEPAN..
TETAPI TUHAN YANG MENENTUKAN SEGALANYA..
KAU BUKAN TERCIPTA UNTUKKU..
AKU PASRAH,
AKU REDHA..
KEBAHAGIAAN ITU BUKAN MILIK KITA..
TP, MILIK KAU DAN DIA
DAN MILIK AKU DENGANNYA..
SUATU HARI NANTI...
:(  

KECEWA....

ASSALAMUALAIKUM...
hm...masa yang terluang petang ni aku isikan lagi untuk entry blog ni,
hanya untuk meluahkan rasa hati..
sekeping hati yang telah dihancurkan..tp,aku cuba untuk kembali tenang..
KECEWA,
aku pasti semua orang pun pasti pernah merasakan detik ini..
cuma mungkin dalam situasi yang berbeza,
kadang kadang kita boleh hadapinya dengan tenang je
namun tadelah dalam semua situasi..
aku bukanlah nak cerita detail sangat kat cni..
juz meluahkan dan berkongsi sedikit sebanyak..
dalam hidup aku,aku ta pena agi kot rase macam ni..
sakit n sakit sangat..
tp tape.. mungkin ade hikmah di sebalik sume ni..
ape yang aku harap skam, aku dapat fokus pada study aku..
tu yang paling penting sebenarnya.. :)
lagipun, TUHAN tu maha adil, aku percaya...
WHAT U GIVE, U WILL GET BACK ..
just wait n see ...
jangan pernah mengukir janji jika hanya untuk memungkiri..
jangan pernah ungkap kata kata manis jika hanya permainan bibir..




kita diciptakan untuk berpasang pasangan..
bukan untuk saling menyakiti..
tapi untuk saling menyayangi..
seperti ADAM DAN HAWA ...




Woman was created from the ribs of  a man
Not from his head to be above him
Not from his feet to be walk upon him
But from his side to be equal
Near to his hand to be protected
And close to his heart to be loved


HARGAILAH ORANG YANG MENYAYANGI KITA..
wahai kaum adam..
kau sememangnya telah di amanahkan untuk menjaga,melindungi dan mengasihi..
bukan untuk menyakiti mahupun menghancurkan..
wanita adalah amanah ALLAH untukmu..
amanah yang sementara yang perlu kau laksanakan
sementare kita sama sama kekal di alam yang abadi..


:)


cinta yang diredhai..
dberkati.. :)




BUUDAKK TINGGI MAO GEMOKK .. :P

ASSALAMUALAIKUM..
hmm..setelah aq belek belek bnda ni.. jdik la jugax edit cket cket..maklumlaa budak baru blaja.. haha. actually, da lame la jugak benda alah ni lahir,, cuma aq kurang berkemahiran untuk touch up touch up benda ni.. hihii..
so, bile da bole make up cket ni rase ade semangat cket untok aq menules kat cni.. hehe,,
ouh,,ok ! back to main tjok . hehee ..
"budak tinggi mao gemok'
haa.. aq la tuu.. tade orang laen daa.. hehe. c tinggi yang kurang kegemokan. haha ..
aq ni na kate ta ckop makan..alhamdulillah aq ase cukop je,
cme jenis badan aq ni yang susaa na naek .. hesshh .. tatao la kenape .. tp most of member member aq cakap,, ketinggian n berat badan aq dah oke ..
tp, aq yang nampak n pk ta ok kot ? hessshhh.. bukan kate ta besyukoo,,aq besyukoo sangat sangat dengan ape yang ade sekarang.. cume, ni juz saje saje je na tambah berat badan..
mungkin jugak ade satu makhluk TUHAN ni pernah cakap aq ni kurus sangat.. haha . pk balek cam funny lak ..
hm..aq pn jadik tepikee btul ke aq ni kurus sangat.. 
tp yang komplen nye dye je.. mungkin pada dye aq ni serba ta kene.. 
hm...takpe.. i dun mind !
cz sekarang aq ta peluu ag na pk sume tuu .. yang penting hati aq ni perlu chat,gemok,bkhasiat mcm dl.. haha.
dah dah .. sebelum aq merepek lbih panjang, elok laa entry ni abis kat cni dulu..
huhuu.. k lah,,
tataaa ... =)