Wednesday, July 27, 2011

IMAM MUDE NAZRUL IZWAN ZULKIFLI :)

ASSALAMUALAIKUM...


hye korang.. ! :))
ha, kali ni.. ape lak aku na mmebel ni ye,,
hehe..
nope laa.. bukan na mmbebel pun, juz na berkongsi cerite tym
aku g tengok ceramah imam mude nazrul semalam.. :)
agak menarik gak ceramah dye,, sumpah ta bosan ! :))
banyak manfaat yang bole aku dapat daripada ceramah dye tu..
tajuk yang dketengahkan semalam pun agak menarik,,
nak tao ape ?? ha... "SEKALI LAGI CINTA" .





hah, mesti kornag penah dengar tajuk ni kan..
huhuhu.. yang bru kua kt panggung ari tuu,, yang LISA SURIHANI n SAM tu kan..
hehee..
tp, bukan bkaitan ngan citee tu laa.. no no noo .. hehehehe :)
hm.. tajuk ni berkaitan dengan anak mude zaman sekarang.. kite !
kite ni.. dh dalam kategori manusia akhir zaman taw.. hesshh,, seram je dengar kn..
ALLAH telah berikan kite banyak NIKMAT.. ape yang kite ade sekarang adalah NIKAT ALLAH SWT.
tapi, pernahkah kite sedar yang kite sebagai manusia sekarang dah lalai  dengan NIKMAT yang TUHAN agi kat kite..
means, kite dah salah gunekan NIKMAT yang TUHAN bagi..
segala ape dosa yang kite buad, bermula dari anggota yang kita ade..
walhal, anggota kita ni lah salah satu NIKMAT yang TUHAN bagi..
SUBHANALLAH.. mungkin kite ta sedar.. :(
NIKMAT ALLAH itu sangad indah..
tp, NIKMAT tu bole bertukar kepada NIKMAH..
d mana, NIKMAH itulah terjadinye maksiat dan dose dose yang kite lakukan..
ALLAH memurkainye.. :(
ALLAH akan biarkan kita leka dulu dengan NIKMAT yang dberikan untuk menguji kekuatan iman kite..
dan, dose yang kite buad itulah yang akan menghilangkan NIKMAT ALLAH..lantaran bertukar menjadi NIKMAH..
manusia zaman sekarang banyak mempermainkan hukum ALLAH..
contohnya.. mengaji QURAN tetapi memakai pakaian yang tidak sesuai semasa mengaji tu..
(berdasarkan vdeo yang dtunjukkan semalam)
kadang kadang dalam kite ta sedar, kite telah memepermainkan hukum ALLAH..
SUBHANALLAH... NAUZUBILLAHIMINAZALI.. :(
kite merupakan golongan manusia akhir zaman d mana golongan inilah yang paling sedikit masuk SYURGA..
SUBHANALLAH..
jadi, kita jangan putus asa dari NIKMAT ALLAH..
ALLAH sentisa ampunkan hambanya..
harus bertaubat, harus menyesal..
tp, hendaklah dengan cara yang betol..
menyesal dalam hati sendiri, tidak perlu nak bagitao kat orang laen..
meninggalkan dosa dengan anggota, dan banyak2kan beristighfar..
tu yang sepatut n harus dilakukan..
same same kite usahakan..
ni lak doa yang diamalkan oleh SAIDINA OMAR:
ALLAHUMMAJ ALNI MINAL KHOLIL..
law tak clap untuk mohon dtempatkan d syurga ALLAH..
so, same same kite amalkan k.. :)








ape yang aku tulis ni berdasarkan ape yang aku dengar semalam..
juz na kongsi kat cni..
aku pun manusia yang tak lepas dari melakukan kesilapan, entry ni pun untuk
ingatkan diri aku sendiri jugak.. :)
yang baek datang dari ALLAH SWT, dan kekurangan tu dari aku, manusia biasa,,
rase, ni kot dulu entri untuk kali ni..
k,, papaiii.. :)





2 comments:

  1. wow untung la dpt dengr ..... bestnyer ..rugi x dpt dengr

    ReplyDelete
  2. hehe.. mmg best,, awak ta join ? kt ne tym tu ?

    ReplyDelete